عارف ها اصحيك عشان تصلي الفجر ازاي ؟
ها اجي جنبك قبل الفجر بربع ساعة واقولك اصحى يا حبيبي عايزة اتكلم معاك شوية ترد عليا عشان نومك خفيف وتقولي طب نامي يا حبيبتي ونتكلم الصبح ،
  ابوسك من خدك واقولك مش جايلي نوم ممكن دلوقتي واعمل نفسي متأثرة :( انك مش عاوز تصحى تروح مبتسم وانت مغمض عنيك وتقولي كهربة مخك الزايدة اللي مخلياكي صاحية على طول دي شكلها ها تقرفني :P وتروح قاعد عالسرير وتقولي يلا يا ستي نتكلم شويتين مش شوية واحدة   اروح قايلالك تسلملي كنت
عايزة منك طلب صغنون ، منكن ؟ تروح قايلي اه منكن ,
اقولك عايزة اصلي الفجر وراك واسمعك وانت بتقرا القرآن , يقوم انت بقى وشك منور مالفرحة كدا وتفضل باصللي شوية وانت ساكت وكأنك فرحان بيا والاقيك اوام قومت اتوضيت وهو الفجر بيدن ,, ووقفت تصلي وانا وراك قلبي منشرح بيك وسامعة قلبك بيرقص من فرحتك بيا واني بعينك على طاعة ربنا ،
 والاقيك بتقول " الله اكبر " تطلع منك وكأنك بترمي الدنيا كلها ورا ضهرك
اسمعها منك استحضر عظمة ربنا وان انا واقفة ورا حبيبي بين ايدين حبيبي
تبدأ تقرا القرآن بخشوع احس ان قلبك هو اللي بيقرا اعيش مع صوتك وحلاوتة بالقرآن وانسى الدنيا كلها واتدبر الايات اللي بتفضل تعيد فيها كذا مرة واحس
انك بتبعتلي رسايل بيها , احس بالسكينة فقلب الليل اللي مافيش غير صوتك والقرآن هما اللي صاحيين فيه احب انك تطول في الصلاة الاقيك مش عايز تتقل عليا
وبتخفف على قد ما تقدر , هما ركعتين بس عندي بالدنيا .. و تسلم مـ الصلاة واسلم وراك وابصلك الاقيك باصصلي ومبتسم وبتختتم صلاتك وبتسبح
 واسمعك بتتدعيلي فسرك وتقول " يارب انت عالم بحبي ليها وحبها ليا وشايف
 انها بتعييني على طاعتك في الدنيا فيارب اجمع بيننا فـ جنتك " اسمعك وقلبي بيتنطط مـ الفرحة لدرجه اني ببقى عاوزة اقوم احضنك واقولك بحبك
 وافضل اقول فسري امين امين امين ..

هناك تعليق واحد:

حط تعليقك وقول رأيك هنا يامعلم ..